بسألك (عامية)

9:36 ص Edit This 2 Comments »
بسألك

لوتسمحي لي انشغل عنك بقلبك


ادخله واكشف ملامحه

اغسله واقفل له جرحه

وافرشه ايام حرير

وارسم الدنيا قصادك

موجه تفرح

لو لمستيها بايديكي


شمس طالعه

لمين هتطلع كل شمس ف دنيتي

الا لعنيكي..

من ايديكي


برسم الايام

خيال

واختصر من حبي ليكي

عمري كله ف نظرتين

والمحال


اني اشوف الحزن طايل

طرف شالك

طول ما روحي


دايرة حوالين لون خيالك

حتي لو مش واخده بالك

اسمحي لي أفرحك

وادخل مجالك

مهما جالك

مستحيل يهزم قصيدة كتبتها

عن حب شالك جوه مني

اسمحي لي

ابقي جارك

وف مدارك

وابقي دارك وابقي ضلاية

ف نهارك

وابني من ايام هواكي


بيت صغير

فيه اعيش

متساويش الدنيا دونك رمش عين

بسألك

لوتسمحي لي اكتبك

موال حنين

واسمحي لي

اسكنك



دبي / 4/6/2008

2 التعليقات:

سارة درويش يقول...

اني اشوف الحزن طايل

طرف شالك

طول ما روحي

دايرة حوالين لون خيالك

حتي لو مش واخده بالك

اسمحي لي أفرحك

وادخل مجالك

مهما جالك

مستحيل يهزم قصيدة كتبتها

__________________

بجد الحزن مستحيل يهزم حب بالاخلاص دا

وبالصدق دا

روعة لدرجة انى بكيت لأنى مش متخيلة ان فى كده فى الدنيا

تسلم ايدك وافكارك واحاسيسك

مجدي طه يقول...

لا ابكي لك الله عينا حتي وان كانت فرحا
لك جزيل الشكر علي تواجدك الذي عطر المكان